Thursday 25 December 2014

Kuala Lumpur Banjir Kilat

Ya Allah semalam aku dapat tahu kuala lumpur banjir kilat. Ikutkan memang aku nak pergi jejalan kat sana tapi aku batalkan niat sebab dari pagi bawa kemalam hujan, so aku dok melepak je tengok movie kat tv sambil makan nasi dengan Daging Kunyit air tangan aku.

Semalam dari pagi sampai bawa kemalam hujan tak berhenti-henti walaupun tak berapa nak lebat tapi mungkin ini salah satu sebab munasabab banjir kilat kat kuala lumpur.


Baca berita harian tadi, Sambutan Ambang Tahun Baru  2015 di putrajaya dibatalkan. Aku setuju sangat sebab kita kenalah simpati kepada nasib orang yang dilanda banjir, mereka susah hati dengan nasib mereka kita dok berseronok terkinja-kinja sambut tahu baru.

Hati aku memang tak tenteram bila hujan turun, teringat nasib orang pantai timur iyelah aku dok terfikir banjir pun belum surut campur hujan tak berhenti makin teruk la jadinya. 

Aku risau kat nasib orang yang terkena musibah banjir ni, mungkin mereka makan pun tak menentu, tidur tak lena kan. Terdetik kat hati kecil aku untuk membantu apa yang patut.

No comments:

Post a Comment