Tuesday 9 December 2014

Bihun Sup Simple


Nampak tak gambar bihun sup tu, ha tu namanya bihun sup simple tapi sedap wehhh!. Aku tak tipu memang sedap. Jangan tanya aku beli kat mana sebab senang sangat kot nak buat macam pejam mata je boleh siap ok aku tipu je.

Tu menu aku tengah lapar, tengok apa yang ada dalam peti ais aku tibai je. Sedap sangat walaupun nampak biasa kan.




Ni aku panggil mihun campak bodo! hahah jangan risau walaupun nama macam tu tapi rasa meletup kaw. meh aku kongsi cara nak buat, sesuai kalau untuk jamu perut yang tengah lapar tu.

Ehhh resepi macam biasa je, Aku kalau masak sup jenis suka rebus dulu daging pastu baru aku tumis bahan-bahan tumisan seperti bunga lawang, cengkih, kulit kayu manis dengan bawang putih, bawang merah.

Nampak tak mihun aku tu warna kuning tu kan, aku guna kunyit tak pun gunalah pewarna. Lain tau feel bila makan sup dengan bihun yang warna kuning ni lebih sedap hahah. Dari mata turun ke hati gitu hahhaha.

Oklah menu mudah gila ni, sangat sesuai dibuat atau dihidangkan pada tetamu, Kalu tetamu yang suka terjaj rumah orang tu tunggu dalam 45 minit siap boleh makan,

No comments:

Post a Comment