Sunday 28 December 2014

Tabiat tak boleh nak hilang

Aku ada tabiat yang pelik, ada tak orang yang pelik macam aku atau lebih lagi. Aku ni kalau takut mesti akan tutup telinga, contoh kalau tengok cerita hantu kan, Aku akan tutup telinga mata aku buka, hahahha pelik tak?

Zaman belajar dulu aku suka tengok movie kat komputer dengan kengkawan tengah-tengah malam, tutup lampu lepak ramai-ramai dalam bilik sambil tengok citer hantu, suasana seram tapi seram seram aku mesti aku tutup telinga mata tetap tengok.

Kengkawan kata aku pelik! hahaha aku takut takut berani namanya hahhaha. Bagi aku yang menyeram sesuatu cerita tu adalah bunyi that y aku tutup telinga je hikhikhhs.


Tabiat satu lagi aku suka cakap sengsorang! ha tu nak ngata aku gila la tu kan. Entahlah mungkin apa yang aku terdertik kat dalam hati kadang tu terkeluar secara tak sedar.

Habislah kalau aku dok ngata orang dalam hati pastu tercakap hahahha kantoi hoiii ahakkksss.

Tabiat gigit kuku tu dah lama aku tinggal sebab kuku tak cantik la kan.

Satu lagi aku lawo? hahahha nak kena panampor agaknya ni kihkihh ahakks.  Banyak sebenarnya tabiat yang tak elok ni.

Tabiat cabut rambut tu kawan aku pernah buat, rajin sungguh dia sambil-sambil dok je cabut selai selai lama-lama botak wehhhh.

Biasalah kita manusia ni kan tak lari dari melakukan kesalahan kesilapan tapi yang penting kita cuba berubah jadi yang lebih baik dari sebelum ini ok.

Tak la aku cuba nak cerita pasal tabiat je, kadang-kadang tu aku nak buang tabiat yang tak berapa baik nak ganti yang baik-baik je. In Sha Allah Azam Tahun Baru 2015.

Ok tak?

Azam tahun baru hangpa semua apa?

Azam aku banyak sangat tak terlaksana tahun sesudah sesudah heheh, azam aku yang paling aku nak sangat laksanakan kusyuk dalam beribadah cheeewahhh ayat macam ustazah sangat la engkau ni ana. ahahahhakk .

Itulah azam namanya, nak berubah jadi yang lebih baik, buat yang terbaik untuk satu satu target contoh yang selalu aku tengok kengkawan aku sokmo cakap dalam azam diaorang:-

Aku nak kahwin
Aku nak pointer dekan
Aku nak pakwe hensem
Aku nak laki kaya 
Aku nak kawen dengan ana raja
Aku nak kurus
Aku nak jadi kaya
Aku nak beli kereta
Aku nak beli rumah

Hahhh Aku nak beli rumah tu diantara azam aku tahun 2015 nanti, iyelah dah lama dok menyewa ni rasa macam kerugian la pulak. Planning dah cantik cuma masih belum terlaksana In Sha Allah aku kena kerja kuat lagi untuk mengapainya.

Doakan saya kengkawan semua,

No comments:

Post a Comment