Tuesday 23 December 2014

Borak Kosong

Salam hari ini aku nak borak-borak kosong memandangkan ada masa terluang sikit, esok cuti kan, ada plan kemana-mana ke? Cuti sekolah ada balance seminggu lagi. Tak tau nak pergi mana jom Jalan-Jalan Zoo sebelum nak masuk tahun baru.

5/1/2015 sekolah dah start open macam biasa boleh refer Takwin 2015.


Sekejap je kan, dah  nak masuk Next Year seterusnya. Pejam celik pejam celik jangan tak celik-celik sudah hikhikk. Aku ada Whistlist 2014 yang aku forward ke next year. 

Biasalah apa yang kita ingin dan impikan bukan mudah untuk miliki.

Allah memang maha pemurah tapi kita sebagai hambanya, haruslah berusaha gigih  dan perbaiki apa yang kurang. Tunjukkan pada DIA kita berterima kasih dan bersyukur dengan apa yang berlaku. Redha dan tawakal dan bersungguh-sungguh.

Hollah! dah macam pemotivasi la ko ni hikhihhh. 

Ehhh! jap sangat rasa tahun ni dah nak pergi kan. Sedih pun ada sebab banyak yang tidak terlaksana tapi aku ok je InshaAllah kalau ada umur panjang boleh slow-slow kan.

Borak Tentang Saving 

Saving ni memang penting, saving la walaupun 10 sen sehari. kalau sebulan dah 3 ringgit kan. Memang nampak sikit daripada kita tak saving habuk pun tarak kan. Itulah belajar saving sikit cara aku la kan Saving 1 ringgit sehari sebulan 30 kan pastu kali 12 bulan. 

1 Hari RM1      - RM1
30 Hari x RM1 - RM30
Setahun /12 x RM30 - RM360

Nampak tak jumlah tu! itu kalau RM1 je, Cuba kalau  saving lebih dari RM1 secara konsisten. Mungkin saving tu cecah RM500 ke RM1000 dalam satu tahun. Tak mustahil semua orang boleh buat. Walaupun RM1 tetap ada nilai kalau kita hargai.

Dah macam pakar kewangan la pulak ciss! ahakkkass hikhihk.

No comments:

Post a Comment