Tuesday 23 December 2014

Zoo Negara, Kuala Lumpur

Zoo Negara Aku Datang. Tiket masuk untuk Dewasa RM30 dan Budak 3 Tahun keatas RM 10 (Mykad)

Bawah 3 Tahun Free

Setiap Hari Di Buka

Buka seawal 9 pagi dan Sehingga 5 Petang
4 petang last masuk

Jom Layan Gambar Zoo Walk Savannah


Pintu Hadapan Zoo Negara

Dua minggu lepas pergi jalan-jalan ke zoo negara, banyak juga dah berubah ye. 

Aku perasan tempat Zirafah dan Gajah dah beralih tempat. Sekarang mereka tempatan Gajah, Zirafah, Harimau Belang,Putih, Kancil, Badak kat Savannah




Savannah ni ala macam afrika kekonon, haiwan-haiwan yang liar macam gajah, badak. dan harimau pihak zoo letak kat sini. Memang cantik tapi better bawa bekal air la sebab jauh nak berjalan satu zoo ni.


Eii Badak pun ada kat savannah ni, ada satu lagi jenis badak air tu hyppo dok berenang kat area pintu masuk.


Zirafah Ohh panjangnya leher engkau tapi banyak-banyak binatang aku admire dia sebab nampak comel dan baik je. Ehh boleh pula macam tu ye hikhikhh.



Gajah ni tempat dia cantik sangat, Kandang dia tu diperbuat dari simen kot, seakan-akan macam gua cantik sangat.

Bawah ni jenis harimau albino kot, besar sungguh badan dedua ekor ni, nampak macam jantan dengan betina sebab dia ni dok bercium manjang. Kuang asam betul masa aku nak tangkap gambar dedua tenung aku seram weeiii, aku cabut la sebelum dingap hikhikhh.




Bila tengok pak belang ni dari dekat memang Ya Allah besarnya, kalau terlepas dari kandang dia habislah tak keluar zoo la kami semua.

Oklahhh nanti aku rajin aku kongsi gambar lain pula. 

No comments:

Post a Comment