Monday 22 December 2014

Kari Nenas Ikan Masin

Semalam adalah  aku beli barang dapur untuk seminggu, aku beli nenas sebiji. Memang niat nak buat kari nenas letak ikan masin.

Hari ni mood rajin nak makan kari. Aku kalau masak ni suka masak yang simple je. Simple maksud aku bahannya mudah dan senang nak buat janji lazat.

Ehhh betul ke lazat?

Nak tau lazat sedap ke tidok! try la mencuba baru tau dia punyak kick awesome hikhikhikkk.




Nak aku sajikan gambar 'Kari Nenas Ikan Masin'


Aku guna ikan masin jenis biasa je nak sedap lagi ikan masin talang tak pun ikan masin tulang kurau tu memang sesuai campur dalam nenas, Seeloknya ikan masin yang jenis keras ye tak la hancur.

Bahan 

Nenas
Ikan masin
Bawang kecil
Cili Api
Asam Keping
Bawang putih 
Serbuk  Kari 
Santan (1 Kotak)
Kuinyit hidup (Tak letak pun tak apa)
Bahan perasa termasuk garam

Aku kalau masak cepat dan simple sangat. Semua bahan aku mayang atau hiris je. Tumis semua bahan ketuk cili api campak masuk serbuk kari biarkan garing pastu masuk nenas kacau.

Masuk santan dan air sedikit agak-agak je. Letak asam keping satu inci dan bahan perasa termasuk garam.

Siap mudah sangat nak buatnya ceewahh konon hikhikk.

No comments:

Post a Comment