Monday 11 April 2016

Percutian Di Cameron Highland 3 Hari 2 Malam Part One

Bismillahirohmanirohimmm..

Lama tak menulis dan mencoret kisah cerita citra kehidupan sehari hari, dulu rajin menulis resepi now agak slow.

Kali ni kami Booking online untuk tempah hotel.

Percutian 3 Hari 2 Malam

Century Pines Resort - 1 Malam

Copthorne Hotel -  1 Malam

Part one - Bermalam di Century Pines Resort

Oklah kami bertolak awal pagi, selepas subuh kononya nak bertolak, tapi kehulu kehilir siap itu ini mau dekat 7am lebih baru gerak dari rumah.

Alhamdulilla perjalanan lancar  dan kami sampai di Hotel dalam pukul 12 tgh macam tu, check booking kat hotel dan terus boleh check in awal tapi sebarang request after 3pm.

Hooyeahhh suka sangat sampai kat sani sejuk la dalam 20 darjah celius pagi keeseokkanya cecah 15 darjah ko mampu sejuk sampai boleh keluar asap kat hidung dan mulut kemain excited budget bercuti kat negara beriklim sejuk ahahhaha.

Century Pines Resort - Cameron Highland

Klik read more

Kami Booking superior Garden, Room 35.3 sq.m Bed Quen Size view  garden include breakfast. View Garden open je door tu angin bukan sepoi2 je memang sejuk 15 darjah celcius. Ada meja kopi so boleh santai2 baca paper minum kopi teh jajan dan soon.

Alhamdulillah perjalan kami selamat sampai dalam pukul 12 lebih dan check in berehat sekejap lepas tu cari makan kat area tanah rata.

Kami makan Nasi Briani Kambing rasa no bad superb kaw memang sedap puas hati sangat. Boleh masuk dengan selera kami. Ala lupa pula apa nama kedainya ramai pelancong masuk restoran ni ada bola sebagai hiasan.

Century Pines ni terletak di Tanah Rata dan sangat strategik berhampiran dengan masjid, banyak tempat makan, kedai dan bank. bus dan teksi station pun dekat.

Banyak gambar tak sempat nak resize dari DSLR, Ni gambar yang ambil dari phone je mampu.

Sambung nanti part two... story picking strawberry