Wednesday 20 April 2016

Terbeliaq Lidah Cheq!


Peel apakah ini? ada masa tu kami sendiri pun tak pasti peel apakah ini? 

Kami ni sebenarnya bukan baik mana pun, banyak perilaku dan perbuatan tak semegah mana tapi kami tahu apa yang buruk dan baik dalam hidup kami.

Hangpa nak kami up hangpa baik terbaik kan, tapi hangpa layan kami teruk, nampak sangat ketara. Selama ni kami boleh ja ikut itu ini, tapi kami dapat tau hangpa kemain lagi kutuk2 kami dari belakang citer apa salah silap kami, tapi tak pa, kami tau kami banyak buat salah kat hangpa, kami keteqaq kami itu kami ini semua kamilah la kan.

Tapi kami geram tok sah nak kata, bila kami dok ingat apa yang hangpa pernah kata kat kami, hangpa kata itu kata ini, kami terima tapi bila dok teringat tu hati kami geram pastu kami rasa, kami rasa kami nak bawa diri kami jauh2 dari hangpa semua, anggaplah kami tak pernah wujud.

Tapi kami tau, kami pun ada perasaan berkasih sayang, kami pun banyak buat salah dan terkasar bahasa, Kami minta bagilah masa kat kami rawat hati kami ni. InsyaAllah kami akan lempaq perasaan ini jauh2 agar kami boleh kembali jadi sediakala.

Lidah tu lebih bahaya dari mata pisau, berhati-hatilah dalam berbicara, kalau nak kata kat orang,baik kita pikiq baik2, betul ke kami cakap ni, betul ke kami kata kat dia ni.

Kami minta maap la noh, kalau kami pernah buat salah kat hangpa semua, bukan apa kita ni Allah pinjam sat ja kat Dunia ni, bila2 Allah ambil masa tu entah la apa nak kata, tak terkata dah noh!. 

Sama-samalah kita berkasih sayang sesama kita, janganlah kita melayan perasaan yang tidak baik itu lama-lama, marilah buang jauh2 agar kita boleh hidup tenang dan gembira, Allahummayasirwalatuasir.

2 comments: