Thursday 28 April 2016

Doa kita dalam solat 5 waktu

Salam Hangpa semua sihat ka? Salam Hari Jumaat penghulu segala hari.

Mai sini sat kami nak habaq sikit. Tahukah kita! setiap awal pagi iaitu dalam solat subuh kita berdoa minta dari Allah swt semua yang baik-baik berlaka.

Doa yang kita minta dari Allah ada dalam bacaan duduk antara dua sujud:-

Bismillahirohmanirohim....

Tuhanku Ampunilah aku

Sayangi Aku
Tutupkan Aib-aibku
Angkatlah darjatku
Berikanlah aku rezeki
Berikanlah aku pertunjuk
Sihatkanlah aku
Maafkanlah aku

Maksud dari urutan bacaan duduk antara dua sujud. Bagi yang tak hafal boleh la hafal sebab inya tersangat mudah untuk diingatkan.

Jangan pernah berhenti berusaha
jangan pernah berhenti berdoa
Biarpu kita gagal setiap masa
Dari setiap kegagalan itu
Allah mengajarkan erti kesungguhan..
InsyaAllah kejayaan pasti milik kita semua.

No comments:

Post a Comment