Monday 16 June 2014

Kisah Hantu Tindih Aku

Alahai mata ni tak boleh nak lelap la pula, baru lepas balik mengeteh kat mamak perkena roti canai satu keping mata jadi bersinar-sinar tak mau tidur lagi, Wahai mata tidorlah cepat wehhhh!!!

Bila mata tak mau lelap mai nak citer pasal kisah seram sikit.. kejadian masa aku form 3 sebelum nak ambil PMR, kejadian berlaku masa aku dan family balik kampung. Masa tu seingat aku la, mak saudara aku meninggal.

Eiii naik pula bulu roma pagi-pagi ni, eii seram pula. tapi alang-alang dah nak citer aku citer la. Cerita ni memang benar-benar terjadi dan tiada tokot tambah k. Pengalaman masa aku tidur.

Oklah aku dan family dapat berita, mak saudara aku meninggal, kami dari patai timur nak balik nunnnn utara sana.. Sampai-sampai sempat tengok jenazah mak saudara aku pastu selesai kebumikan jenazah petang tu juga. Lepas selesai semuanya keadaan menjadi tegang dengan sanak saudara suram dan masih dalam sedih.

Aku ingat masa tu, memang aku tak rasa apa-apa yang pelik, tibalah malam tu, seingat aku tidur dalam kelambu, ramai la sanak saudara  bermalam kat rumah tok aku tu, ntahlah malam tu masing-masing tidur awal la pula. Keadaan sangat sunyi dan sepi sangat.


Berdebar pula nak citer ermmm....Dalam masa aku tidur aku terasa sesuatu yang berat dan hitam tindih atas badan aku, rasa berat sungguh, aku tak nampak muka, aku cuba nak gerakkan badan tapi tak boleh, aku kuatkan kudrat aku, aku tolak sekuat hati tetap tak boleh.. Apa yang aku nampak hanya kelibat hitam yang berat dan besar atas badan  aku sehingga aku kaku tak boleh buat apa---apa..

Keadaan aku masa tu masih dalam keadaan tidur

Aku rasa macam tak boleh bernafas, dada aku sakit apa yang aku terlintas.. aku nak gerak mak kat sebalah aku, aku cuba panggil mak tapi suara aku tak keluar langsung... aku panggil lagi tetap tak keluar..badan aku masa tu memang terasa berat sangat.... YaAllah aku takut sangat waktu tu, Alhamdulillah aku baca apa yang terlintas bacaan-bacaan Al-quran tapi tak ingat surah apa...

Masa tu badan tak boleh gerak, rasa berat terhimpit padat kat badan, rasa tak boleh bernafas... lepas baca ayat-ayat tu Alhamdulillah rasa ringgan dan badan aku boleh aku gerakkan. Tiba-tiba mata aku terbuka dan aku sedar dari tidur.

Keadaan aku masa sudah sedar

Ya. Allah masa tu badan aku rasa tercunggap-cunggap rasa macam berlari 100 meter kot. Aku panggil mak sambil gerak badan mak, aku kata mak-mak takut la. Macam ada bennda tindih. mak sedar dan mak bacalah sesuatu pastu mak suruh aku tidur dan mak sedapkan hati aku cakap tak ada apalah.. eiii aku seram sejuk dan terus aku tutup mata sebab keadaan sekeliling memang meyeram dengan bau keminyan lagi tau.

Keadaan gelap, sejuk dan dingin serta bau dari keminyan.... Eii aku takutlah pula nak ingat semula...

Keesokan paginya, ingatkan aku sorang je yang kena tindih, rupanya aku punya saudara pun kena, dia cakap dia nampak ada sesuatu kat luar kelambu tapi dia tutup mata dan tidur. Mak pun cerita benda yang sama dengan saudara mara sebab aku pun malam tu kena perkara yang sama.

apa-apa yang penting jangan lupa baca doa, selalunya sebelum tidur aku selalu baca Doa Tidur, Al-fatihah, 3 kul dan ayat kursi. Semua itu merukan ayat pendiding untuk kita terhindar dari gangguan dan sihir serta  perkara-perkara yang buruk berlaku dan jangan lupa basuh kaki tau..

No comments:

Post a Comment