Tuesday 24 March 2015

Simpan Duit Satu Ringgit Setahun RM360

Satu Ringgit Dua Ringgggittt!!!!

Hoii Hoiii bermula pertemuan di taman sekebun bunga hoiii!! okey melalut ke laut dah aku ni. Ni nak citer pasal simpan duit seringgit ni.

Nampak sikit je kan tapi percaya tak? percaya lah seringgit tu nanti boleh tolong kita akhir tahun nanti tau. Elehhh seringgit nak beli apa?

Jangan macam tu kawan! mai dengar citer kisah saya ni, dengan duit seringgit tu boleh tolong saya masa saya tengah kering tau.

Susah sangat ke nak simpan duit? memang susah la kalau dalam pemikiran korang dha cakap macam tu. Aku cakap berdasarkan apa yang aku alami.


Cubalah try start bulan depan, sediakan botol air ke atau tin milo ke tebuk lubang seeloknya jangan cuba sekali-kali ko mengorek ye hikhihkk.

Cuba cuba lakukan mana tahu ianya dapat membantu korang masa korang nak renew apa-apa yang korang nak renew, contoh cukai jalan ke, bayar kereta ke dan apa -apa lah. Kalau nak tengok hasil yang lumayan opkos korang kena simpan lebih tapi simpan ikut kemampuan.

Seringgit sahaja mampu mendisplinkan anda, dan bila ianya dapat menerujakan anda pastinya korang akan bersemangat nak menyimpan kan.

Simpanlah korang walaupun nampak sikit tapi ianya tetap berfaedah kat kornag juga, so lakukan mulai hari ni saat ni dan no no no korek korek k hihihkihh.

No comments:

Post a Comment