Friday 23 January 2015

Masalah tidur dan cara mudah tidur

Salam ehhhh susahnya nak tidur sejak akhir-akhir ni, kenapalah gamaknya ye. Rungsing pasal apa tak tahulah.

Esok kena pi keluarlah jejalan cuci mata cuci pikiran sikit. Nak pergi manalah esok ye. Esok pagi baru decide la.

tak boleh tidur ni jangan pandang ringan tau, nanti mudaratkan kesihatan. jika tidur tak cukup mulalah tak fokus pada kerja dan rutin harian kita tak smooth macam biasa.

Cari punca apa masalah dan penyebab tak boleh tidur tu, gangguan nyamuk ke kihkihh, oklah be serius, seeloknya cari punca kenapa tak boleh tidur.

Adakah!  masalah tempat kerja, rumahtangga, percintaan, kewangan, kawan kawan, adik beradik, saudaramara! Selesaikan kalau boleh tak boleh buat dono sudah k

 

Minum air masak cukup dan vitamin dalam badan harus cukuplah. Aku ni jenis kalau serabut perut, kepala dan hati jadi kurang fokus dan nak melenting je kerjanya, aku rasa nak cepuk je orang yang buat aku serabut tu hahahaha. cepuk sekali kang baru tau.

Baca buku, compom mengantuk punya hahahahah, aku kalau tak boleh tidur ambil buku je, ambik tak sampai 5 minit menguap hahahah sebab tu aku punya result milo suam je.

Minum susu, ini aku kadang minum kadang tak minum, tapi memang membantulah, minum susu panas compom tidur nyeyak je, bangun esok senyum macam nak minta penampar je hahahah.

Kira kambing biri biri itu cara mat mek saleh sangat kan, nanti cakap aku tak qador ke diri pula hahahah. Senang citer bacalah surah atau selawat ini selalu aku buat tiap hari sebelum tidur dan jangan lupa u aplah alhamdulillah syukur kepada Allah.

Aku ni memang tak boleh tidur ni dok menaip laju je ni, esok compom mata panda la aku pastu kepala tingtong.

No comments:

Post a Comment