Thursday 28 May 2015

Siput Sedut Lemak Cili Padi

Salam,

Ni nak citer pasal masak menu siput sedut, seduttttt bukan main lagi ahahakkak sampai tersedak keluar ayaq hidung hambekkk koooo.

Ni siapa tak pernah makan siput sedut ni memang rugilah, haishhh rasanya memang win dan sedap gileszzz, tak caya pergi tanya sesiapalah yang pernah makan HEAVEN cakap i.

Rupa siput sedut tu macam yang dalam gambar atas tu, dah siap masak lemak cili padi, kemain sedap aku menyedut srutttttt frutttt sampai tersedak.

Aku beli kat pasar ni, dah siap dalam plastik RM8 ringgit.

Arghhhhhh! teringin pula dah haishhh acaner ni. Tak pe nanti nak masak berlado pula, tak pernah try lagi nanti try aku share la.

Leceh sikit la nak masak siput ni, sepat sebelum masak kena cuci bagus2 kasi hilang kotoran semua, pastu pastikan semua hujung siput tu di buang sebab senang nak sedut nanti, kalau tak sampai kesudah la ko sedut isi tak keluar ahahakahahaha.

Simpel je nak masak ni, macam masak lemak ayam dan daging dan ketam udang tu,

Cili Padi
Bawnag Kecil
Serai
Santan

Yang ni special sikit aku letak serai dan daun kunyit kasi sedap lagi fuhhh memang sedap aku letak tomato, yummy bila tomato sebati dengan lemak siput tu, pekat likat melekat.

Menu Bulan Ramadhan ni, rasanya wajib kot.

No comments:

Post a Comment