Sunday 24 May 2015

Menu Masakan Bulan Puasa

Salam,

Macam mak-mak sangat aku ni, belum puasa dah kemain nak cari resepi sedap-sedap nak masak hakhakhhhh.

Bulan puasa tahun ni aku nak berjimat, no bazar ramadhan ehh boleh caye ke? mestilah boleh kan kan. Sebab aku dah tanam niat dari sekarang aku rajin rajin rajin dan rajin.

Now aku dah start list kan menu yang sesedap dan simple untuk bulan puasa ni. Aku nak masak menu yang aku sendiri tak pernah masak dan sedap yang pernah aku masak hikhikhh contoh Udang Butter yang ada sarang telur tu wow!

List Menu Bulan Puasa yang aku nekad nak masak sendiri


Udang Butter omputih cakap butter prawn
Chiken Wing kita bako kita bakor
Ayam Goreng KFC
Ketam Pedas
Tomyam Sea Food
Asam Pedas Pari
Ayam masak kicap

Kuih-kuih ni aku rasa kurang la nak buat macam badak berendam tu, aku more kuih yang pedas-pedas macam karipap, popia goreng  cekodak udang tu memang wajib la akan buat. Kalu kuih manis-manis tu aku ingat ermmm macam malas la, better aku beli je kalau tekak ni teringin nak makan.

Selalu dalam bulan puasa ni memang tekak aku ni jarang la nak benda-benda berlemak ni contoh ayam cili pasi ke apa lemak ni kan, more to sup tak pun goreng kering-kering je.

Weekend hari tu aku ada buat karipap inti kentang letak ayam sikit kan, dapatlah dalam 20 ketul aku frozenkan pastu nak makan goreng je, Jimat jimat sungguh lepas raya ni boleh la beli Banglow huhuu angan anagan tak salah tapi jangan cepat melatah.

No comments:

Post a Comment