Tuesday 19 May 2015

Asam Pedas Ikan Patin Sedap


Salam, memang terbaik menu kali ni, Ikan Patin Sungai Pahang, no bau ye, memang terbaik sedap dan lazat, begini sambil angkat ubi jari kaki hikhikhhh.

Ikan patin biasanya memang terkenal dengan Negeri Pahang kan.

Ikan Patin tu aku beli sekilo RM Ringgit Tunai no GST ahakahhh.

Kali ni aku masak Asam Pedas Ikan Patin, memang begini rasaya, selera tekak i, nak-nak sendiri masak sendiri mentedarah huihuiii.


Bahan

Ikan Patin
Cili Kering + Bawang ( Blend )
Asam Jawa
Kacang Bendi
Tomato

Cara
Tumis bahan yang di Blend sehingga pecah minyak, masukkan Sedikit Air  asam jawa , 

Masukan sedikit air, Biarkan mendidih kemudian masukan ikan patin dan kacang bendi.

Tomata dipotong atau dilenek masukan agar lebih pekat dan masam yang semulajadi.

Simple je bahan tapi memang rasa sedap sampai hirup hingga cirit birit kahkahakkah.

Sesuai sangat menu ni kau senarai kan dalam 'Menu Bulan Puasa nanti. Aku dah niat na senaraikan list menu Masakan dan Makanan Bulan Ramadhan aku nanti.

Semangat nak puasa, raya aku tak layan sangat sebab aku rasa puasa ni bulan yang sangat kita nantikan, Alhamdulillah dan berharap aku dapat bertemu Ramadhan unutk tahun ni Alhamdulillah mudah-mudahan.


No comments:

Post a Comment