Tuesday 19 May 2015

Buah Pelam Manis

Salam, lamanya tak menaip kisah-kisah kehidupan ni.

Cerita aku pada tahun ni agak tak best sebab banyak benda aku nak settle so aku cool and down kekonon la cisss!.

Ni aku dok tengok orang dok cerita pasal buah pelam manis la masam la apa kes ni, nak-nak pasal ' Harum Manis' ehhh bukan sundal malam kan hikhikhh ok joke k.

Ni aku ni tekak mengalah buaya, kalah orang ngidam 9 bulan wehhh, punya la tengok orang post pasal makan-makan ni kemain la aku nak la-la tu juga.

oklah mai aku cerita pasal buah pelam aku haishhhh otak jangan kuning sangat ye, buah pelam aku yang aku beli kat pasar murah kemain pastu manis meleceh bukan 'merecik' tu wak doyok punya yang merecik bagai tu.


Nampak tak, fuhhh memang terbaik aku beli 2 kilo 10 hinggit, rasa kau pelam ni jenis pelam pauh kot. entah yang aku tau habis aku makan punya sedap manis rasanya, rasa rasa sayang la werkkk.

Nak kenal ke dengan Harum Manis mai aku terang sikit yang aku tahu, setahu aku perlis la negeri yang terkenal dengan buah Mempelam Harum Manis ni kan.

Rasanya semestinya sedap, iyelah semua dok pkat kata sedap manis terbaik la bagai, aku no komen sebeb au tak pernah merasa.

Harga opkos la mahal dari bbuah pelam biasa kan


Harum manin ni selalu orang makan dengan pulut bersama santan yang dimasak, entah la rasanya sedap ke tak sebab aku tak pernah makan.

Tapi kalau durian makan dengan pulut memang terbaik yang aku boleh komen


Nampak durian yang aku google ni, menempah betul la, dah la aku teringin nak buah durian ohoiiiiiiii dap dap.

No comments:

Post a Comment